Відділ
освіти Гайворонської районної державної адміністрації
Районний
методичний кабінет
Олімпіадні
задачі
5 клас
1. У запису 5555 поставте між деякими цифрами знак
додавання так, щоб дістати вираз, значення якого дорівнює
а) 20; б) 110; в) 560
2. Груша важча за яблуко, а яблуко важче за персик.
Що важче – груша чи яблуко?
3. Із трьох монет одна фальшива – вона легша за
інші. Як за одне зважування на шалькових терезах без гир визначити фальшиву
монету?
4. Маємо дві посудини ємкістю 3л і 5л. Як за
допомогою цих посудин налити з крана 4л води? (Воду можна виливати).
5. Сашко сказав: "Позавчора мені було 10
років, а наступного року мені виповниться 13 років". Коли в Сашка день
народження?
6 клас
1. Знайти значення виразу
2.
Батькові 29 років, а сину 7 років. Через скільки
років батько буде старший за сина в 2 рази?
3. Скількома нулями закінчується добуток
1•2•3•….49•50?
4. Іван Іванович купив собаку. Сашко думає, що цей
собака чорний пудель, Павлик вважає його білою болонкою, а Маша – білим шпіцом.
Відомо, що кожний із дітей правильно вгадав або колір шерсті собаки, або
породу. Назвати породу собаки і колір його шерсті.
5. Довести, що будь-яке трицифрове число, записане
однаковими цифрами ділиться на 37.
7 клас
8 клас
1. Порівняти числові вирази:
2. Нумеруючи сторінки підручника, використали 855
цифр. Скільки сторінок пронумеровано в підручнику? (Нумерацію починати зі
сторінки під номером 1).
3.
Точка Д – середина сторони АС трикутника АВС. На
стороні ВС взято таку точку F, що
кут ВFA
дорівнює куту СFД.
Знайти відношення АF:ДF.
4.
Юрко задумав натуральне число, помножив його на
13, закреслив останню цифру результату. Отримане число він помножив на 7, знову
закреслив останню цифру і отримав 21. Яке число задумав Юрко?
5. Довести, що при будь-якому натуральному n сума n3+5n ділиться
націло на 6.
9 клас
1. Побудувати
графік
2. Розв’язати
рівняння
3. Вулицями
міста рухаються 487 тролейбусів. У кожному з них може знаходитися не більше ніж
70 людей. Крім водія, у тролейбусі завжди їде кондуктор. Довести, що
обов’язково 8 тролейбусів, у яких їде однакова кількість людей.
4. Катети
прямокутного трикутника дорівнюють 6 і 8. Знайти відстані між центрами
вписаного і описаного кіл цього трикутника.
5.
Довести, що при будь-якому натуральному n сума n3+5n ділиться націло на 6.
10 клас
1. Побудувати графік у
= (х2 – 6х + 8)
2. Розв’язати рівняння 2m2+3mn – 2n2=3 в цілих числах
3. Довести нерівність
4. Рівнобедрений прямокутний трикутник АВС (АС=СВ)
вписали в коло. На дузі АВ взяли довільну точку M. Довести, що √2 МС=МА+МВ.
5. Кожна точка площини пофарбована в один із трьох
кольорів: червоний, зелений або синій. Довести, що знайдуться дві точки,
розміщені одна від одної на відстані 1, пофарбовані в один колір.
11 клас
1.
Побудувати графік у
= (х2 – 6х + 8)
2. Розв’язати рівняння
3. Довести нерівність
4. Рівнобедрений прямокутний трикутник АВС (АС=СВ)
вписали в коло. На дузі АВ взяли довільну точку M. Довести, що √2 МС=МА+МВ.
5. Кожна точка площини пофарбована в один із трьох
кольорів: червоний, зелений або синій. Довести, що знайдуться дві точки,
розміщені одна від одної на відстані 1, пофарбовані в один колір.
Кожне
завдання оцінюється в 5 балів.
Використання
калькуляторів заборонено.
Немає коментарів:
Дописати коментар