Автор: Л. Білевич, вчитель математики ЗШ І-ІІІ ступенів № 1 м.Гайворон
Кіровоградської області
Мета гри:
·
створення
умов для розвиту особистості учнів;
·
виховання
прагнення учнів до самовдосконалення;
·
підвищення
і інтересу до предмета;
·
розвиток
логічного мислення.
Вступне слово.
Чекають тут
різні на вас запитання, і хитрі задачі, й цікаві завдання. Питання серйозні та
ще й жартівливі. Тож будьте уважні і будьте кмітливі.
1.
Вікторина
1) Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на два
десятки?
2) У батька п’ятеро синів. Кожен син має сестру. Скільки дітей у
батька?
3) Який знак потрібно поставити між двома трійками, щоб вийшло
число більше за три, але менше за чотири?
4) Одне яйце варять чотири хвилини. Скільки потрібно хвилин,
щоб зварити десять таких яєць?
5) Півень, стоячи на одній нозі, важив 5 кг. Скільки він
буде важити, якщо стане на обидві ноги?
6) Що на початку року важить 200г, а в кінці 30г? (відривний календар)
7) Дівчина хоче розкласти 30 горіхів на три купки, щоб в
кожній було непарне число горіхів. Що ви їй порадите?
8) Літак долає відстань від міста А до міста В за 1 год.
35хв, однак він виконує переліт за 95хв. Як це пояснити?
9) Козі виповнилося 6 років, що буде з нею далі?
10)
Не
порушуючи закономірності, записати замість зірочки наступне число:
а)
1,5,8,11,14,*
б)
1,2,4,7,12,*
11)
Обчислити усно 8*7*125
12)
Книга коштує 30 грн і ще півціни.
Скільки коштує книга?
13) У
запису поставити дужки так, щоб значення виразу дорівнювало 23.
79+12:3-2=23
14) У
якому випадку добуток двох чисел дорівнює множнику? (коли множник = 1)
2. Гра
«Ланцюжок».
На першу парту
кожного ряду я кладу аркуш паперу, на якому написано вправи на додавання і
віднімання дробів з однаковими знаменниками. Кожен член команди виконує лише
одну вправу і, записавши результат, передає аркуш іншому, поки аркуш не дійде
до останнього учня, який передає його вчителю.
Яка команда перша виконає все завдання правильно, та і
виграє.
1)
18 23 - 9 23
2)
19 27 + 8 27
3)
162 3 - 12
4)
6 7 + 9 7 - 1 7
5)
4 11 + 10 12
6)
1-9 13
7)
20-7 18
8)
21 8 +5
9)
257 16 + 1 16
10)
15 41 - 8 41
3. Гра
«Приклади ніс»
На дошці
висить плакат, де зображено клоуна, у якого замість носа намальовано яскравий
круг. Діаметр цього круга дорівнює діаметру конічного «носа». В різних місцях
«клоуна» написані числі від 1 до 10. Гравець із зав’язаними очима прикладає «ніс». В яке число попаде, під
таким номером розв’язує
приклад, якщо в центр – то під номером 10.
Якщо вірно
розв’язано приклад, то отримує «Орден Шовкового Розумника».
Усні
вправи для обчислень:
1)
39+125*34*8= (34039)
2)
25*39*4+28= (3928)
3)
(72-48/24)/14= (5)
4)
18*33+82*33= (3300)
5)
28*139-28*39= (2800)
6)
217*43-17*43= (8600)
7)
1253+(28-28)/353= (1253)
8)
486-(245+1357)*28*0= (486)
9)
128-125*34*8= (34039)
4. Аукціон
«Математичні терміни».
Команди
по черзі називають математичні терміни. Контролює час пісочний годинник. Виграє та команда, яка
назве більше термінів.
5. Конкурс архітекторів.
Архітектори
отримують конверти з однаковою кількістю геометричних фігур: круги,
прямокутники, трикутники, клей, листок паперу. По сигналу ведучого вони
приступають до роботи і повинні скласти якнайбільше аплікацій тварин. На цей
конкурс відводиться 2 хвилини.
(
Серед фігур можуть бути снігова
баба, курча, свиня, корова).
6. Конкурс математиків (триває 5 хвилин).
По
два математики від команди розгадують ребуси
луг – уж = лад
: +
г * до = жоо
_____________
юг + ежа = жег
Два
інших учасники виконують:
«Із
чотирьох цифр 5 і арифметичних дій скласти число 100»
Підсумкове слово вчителя.
Немає коментарів:
Дописати коментар