четвер, 12 лютого 2015 р.

СПОРТИВНО–ПОШУКОВА МАТЕМАТИЧНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ «У ПОШУКАХ СКАРБІВ»


Автор: Ремінна Т.Г, вчитель математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 м.Гайворон
(Гра проводиться в шкільних кабінетах і починається в кабінеті математики. У грі беруть участь кращі знавці математики 9-х класів по 5 учнів від кожного класу. Жеребкування проводиться перед початком гри за кольорами «червоні», «зелені». Завдання командам заготовлено на папері відповідного кольору).
Для вчителів подається план пошуку, (перешкод), які будуть долати команди за номерами кабінетів.

«Зелені» №202 (1) =>№208(2) =>№201(3) =>№108(4) =>Спортзал(5)=>
=>бібліотека (6) = >№202 =>медпункт =>кабінет завуча
«Червоні»№202(1)=>№302(3)=>№108(2)=>№201(4)=>Спортзал(5)=>
=>бібліотека (6) = >№202 =>медпункт =>кабінет завуча
Вчитель: Пропоную вам, як кращим знавцям математики 9 класів, взяти участь у пригодницькій грі «У пошуках скарбів». Багато хто з вас захоплюється пригодницькими романами, у яких герої шукають скарб, долаючи різні перешкоди, а потрапляючи в скрутні ситуації – знаходять з них вихід і врешті досягають мети. Зрозуміло, що на кожного з учасників нашої гри чекають випробування, пов’язані з розв’язуванням математичних завдань ДПА, а також завдання на знання не тільки ключових питань математики, але й уміння логічно і нестандартно мислити. Вірно розв’язане вами завдання буде підказкою, яка дасть змогу кожній команді визначити, де і в якому кабінеті потрібно шукати умову наступного завдання. Тож вирушаємо шукати скарб!


Перешкоди і випробування
·        Перешкода  І. Арифметична (старт каб. №202) починають обидві команди одночасно.
Завдання: (команді «червоних»)
1)    Знайдіть різницю  найбільшого шестицифрового  і найменшого п’ятицифрового числа.
2)    Закресліть перші три цифри різниці.
3)    Число, що залишилось, поділіть на 3.
4)    Від частки відніміть двоцифрове число, складене з другого і першого непарного натуральних чисел.
Ви одержали номер кабінету, в якому знаходиться наступне випробування (№302)
Завдання: (команді «зелених»)
1)    Знайдіть суму найменшого шестицифрового числа  і найбільшого п’ятицифрового числа.
2)    Закресліть три останні цифри суми.
3)    Число, що залишилось,  помножити на 2.
4)    Від знайденого добутку відніміть трицифрове число, складене з найменшого натурального числа та найбільшої і найменшої цифр.
Ви одержали номер кабінету, в якому знаходиться наступне випробування (№208)

·        Перешкода ІІ.Алгебраїчна. (завдання із збірника ДПА 9 класів)
Завдання: (команді «зелених», «червоних»)

y² - xy = 2
2y²+3xy = 14
В одній з утворених пар розв’язку  переставити х і у місцями і поставте між ними число, на яке не можна ділити.
Ви одержали номер кабінету, в якому знаходиться наступне випробування (№201)
·        Перешкода  ІІІ. Геометрична (завдання із збірника ДПА 9 класів)
Завдання: (команді «зелених», «червоних»)
1)    Один з катетів прямокутного трикутника  дорівнює 12 см, а інший – на 8 см менший за гіпотенузу. Знайдіть периметр і площу трикутника.
2)    Знайдіть значення виразу, що є номером наступного кабінету.
3 · Р∆ + ( S∆ - 12) =?  - Номер кабінету (№ 108)
·        Перешкода ІV. Теоретична
Завдання: (команді «зелених», «червоних»)
Кросворд
По горизонталі:
1)                Ділить кут пополам .
2)                Рівність двох відношень.
3)                Найменше натуральне число.
4)                Рівність, яка містить невідоме число.
5)                Прямокутник з рівними сторонами.

По вертикалі:  Ключове слово підказка, де шукати наступне завдання (Спорт)
                                         Б  І  С  Е  К  Т  Р  И  С  А
П  Р  О  П  О   Р  Ц   І  Я
О  Д  И  Н
Р   І   В  Н  Я   Н  Н  Я
                          К  В  А  Д  Р А Т
(Наступна перешкода знаходиться в спортивному залі школи).
·        Перешкода V. Історично –логічна
Завдання: (команді «зелених», «червоних»)
Якого юриста вважають «батьком алгебри»? За допомогою його теореми ви розв’язуєте  зведені квадратні рівняння. Ім’я його наблизить вас до скарбу.  Вирушайте до кабінету, де можна знайти невідому вам інформацію.
(учні біжать в бібліотеку, де дізнаються ім’я  Вієта )(Франсуа )
Бібліотекар школи дає їм шифр, за яким визначається № кабінету, де на учасників чекає останнє випробування. ШИФР № РТР
Розгадка : 1 2 3 4 5 6 7
ФРАНСУА  (р = 2, т = 0 – немає в імені, № 202)
Учні повертаються в кабінет №202, де на них чекає вчитель математики з запитаннями:
-         Яким скарбом хотів би володіти кожен з вас? (учні на листочках дають відповіді на поставлене питання і визначають два найцінніших скарбиздоров’я, знання)
Отримати шукані скарби команди поспішають у медпункт , де отримують вітаміни у вигляді мандарин та яблук, а в кабінеті завуча – шоколадні цукерки для покращення роботи мозку.

Немає коментарів:

Дописати коментар