пʼятниця, 28 серпня 2015 р.

Методичні рекомендації щодо ведення та перевірки зошитів з математики



Схвалено на засіданні
районного методичного об’єднання
вчителів математики
Протокол № 1 від 28. 08. 2015 р.
Підготувала: методист РМК
М. Д. Філіпчук

Методичні рекомендації
щодо ведення та перевірки зошитів з математики
в загальноосвітніх навчальних закладах

I.  Загальні положення

1.1. Дані методичні рекомендації розроблені на підставі листа МОН України №1/9-529 від 27.12.2000р «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах», наказу МОН України № 371 від 05.05.2008 р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти» та наказу МОН України № 1222 від 21.08.2013 р. «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти». Останні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності поетапно: у 5 класах – з 2013/14 н. р.; у 6 класах – з 2014/15 н. р.; у 7 класах – з 2015/16 н. р.; у 8 класах – з 2016/17 н. р.; у 9 класах – з 2017/18 н. р.


1.2. Рекомендації визначають основні організаційні засади, порядок ведення та перевірки зошитів з математики.

1.3. Ведення зошитів з математики учнями навчальних закладів з 5-го по 11-й клас є обов’язковим.

1.4. У зошитах виконуються письмові класні, домашні та контрольні роботи .

II.  Види письмових робіт учнів

2.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів є :
 вправи та задачі з математики;
  складання аналітичних та узагальнюючих таблиць, схем;
  самостійні та контрольні роботи.

2.2.  Форми поточних та підсумкових письмових робіт:
  контрольні роботи з різнорівневими завданнями;
  контрольні роботи в тестовій формі;
  комбіновані контрольні роботи;
  самостійні роботи.
Поточні  види контролю мають на меті перевірку засвоєння вивченого програмового матеріалу. Зміст та кількість робіт визначається вчителем з урахуванням складності матеріалу, кількості годин на його вивчення, а також здібностей учнів класу.
Для проведення таких видів робіт учитель використовує частину уроку.
Контрольні роботи проводяться після вивчення найбільш значущих тем у відповідності до календарно-тематичного планування вчителя та згідно з Програмою.

ІІІ. Кількість і призначення учнівських зошитів

 3.1. Для виконання класних і домашних робіт учні повинні мати таку кількість зошитів:
  з математики 5-6 класи – два зошити;
  з алгебри 7-9 класи – один зошит;
  з алгебри та початків аналізу 10-11 класи – один зошит;
  з геометрії 7-11 класи – один зошит.

3.2. Для контрольних робіт з математики передбачаються окремі зошити, які зберігаються в навчальному закладі протягом навчального року. В них виконуються контрольні та корекційні роботи:
в 5-6 класах – 1 зошит для контрольных робіт з математики;
в 7-11 класах – 2 зошити, з них один для контрольних робіт з алгебри (алгебри та початків аналізу) і один для контрольних робіт з геометрії.

3.3. Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, в зошитах з друкованою основою.

IV. Порядок ведення зошитів з математики

Усі записи в зошитах учні виконують з дотриманням таких вимог:

4.1. Писати охайно, розбірливим почерком, синім чорнилом.
4.2. Оформлення титульної сторінки зошита :  
Зошит
для робіт з математики (алгебри, алгебри та початків аналізу, геометрії)
учня (учениці) _______класу
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1
м. Гайворон
Прізвище та ім’я (в родовому відмінку)

4.3. Зберігати поля з зовнішньої сторони.
4.4. Вказувати дату виконання роботи: число цифрами, а місяць прописом.
4.5. Вказувати, де виконується робота (класна чи домашня). Позначати номер вправи, задачі.

4.6. Між останнім рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітини .

4.7. Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності - із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписуються ручкою.

4.8.  Невірні написи: літера, число чи знак закреслювати похилою лінією, частину слова, слово, вираз - тонкою горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти невірні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.

V. Порядок перевірки письмових робіт учителями

 5.1.  Зошити учнів, в яких виконуються класні та домашні роботи, перевіряються:
  з математики в 5 та 6 класах – один раз на тиждень у кожного учня (кількість перевірених робіт – не менше однієї на вибір вчителя);
  в   7-9   класах – один   раз   на   два  тижні   у   кожного   учня (кількість перевірених робіт – не менше двох на вибір вчителя);
  в   10-11    класах – один   раз   на   місяць  у   кожного   учня (кількість перевірених робіт – не менше двох на вибір вчителя).
Вчителі не повинні обмежуватись лише власною перевіркою виконання учнівських робіт, а мають практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.
Вчитель також може перевіряти і оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо).
Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення кожної теми, але не менше, ніж один раз на місяць.
До уваги береться наявність і правильність виконання класних і домашніх робіт, оцінки за поточну перевірку зошитів, охайність ведення зошитів.

5.2. Всі види контрольних робіт з математики перевіряються у всіх учнів.

5.3. Перевірка контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.

5.4. У роботах, що перевіряються, вчитель позначає і виправляє допущені помилки, керуючись наступним:
   при перевірці зошитів і контрольних робіт з математики тільки підкреслює і виправляє допущену помилку;
  підкреслення і виправлення помилок здійснюється вчителем лише червоними чорнилами;
  при виставленні балу за роботу вчитель керується критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, що зазначені вище.

5.5. Результати контрольних, самостійних робіт обов’язково заносяться  до класного журналу. За класні і домашні письмові роботи в журнал виставляються бали на вибір учителя.

5.6. Після перевірки письмових робіт (контрольних робіт з різнорівневими завданнями, контрольних робіт у тестовій формі, комбінованих контрольних робіт) в контрольних зошитах проводиться корекційна робота.   

2 коментарі: