середа, 25 березня 2015 р.

Вимоги професійно-кваліфікаційних характеристик вчителя фізики



Спеціаліст

Має вищу або середню спеціальну освіту, професійно-компетентний, забезпечує нормативні рівні і стандарти навчально-виховної роботи, відповідає загальним етичним та культурним вимогам до педагогічних працівників.
          
Спеціаліст повинен знати:

·        основи філософії та культурології, фахові основи предмету викладання, методику викладання предмету та законодавчо-нормативне забезпечення навчально-виховного процесу;
·        суть процесу навчання і виховання;
·        основи фізики як науки та навчальні програми з фізики.

Спеціаліст повинен вміти:

 
·        застосовувати професійні знання в педагогічній практиці;
·        використовувати в своїй роботі наукову та методичну літературу;
·        володіти основними педагогічними прийомами;
·        вільно володіти української мовою.

Учитель ІІ категорії


         Учитель має вищу освіту, виявляє достатній професіоналізм. Володіє сучасними методиками та прийомами організації навчально-виховного процесу, знає правила з техніки безпеки та охорона життя і здоров’я дітей у процесі вивченні фізики, працює продуктивно, відзначається загальною культурою та високими моральними якостями. Формує свій стиль викладання фізики, займається вдосконаленням професійного рівня, бере активну участь у колективних формах методичної роботи. Педагогічний стаж – не менше 1 року. Рівень теоретичної підготовки (за результатами тестування на курсах підвищення кваліфікації) 74-65%.

Крім вимог до спеціалістів учитель ІІ категорії повинен знати:

·        основні закономірності розвитку фізичної науки, суспільства, основні елементи наукової методології, основи філософії, культурології, психології;
·        методику викладання предмету, структуру сучасного уроку та основні принципи його ефективного проведення;
·        способи використання дидактичних матеріалів;
·        законодавчо-нормативне забезпечення навчально-виховного процесу;
·        систему підготовки до навчального процесу;
·        типологію навчальних занять (уроків).

Учитель ІІ категорії повинен вміти:

·        ефективно застосовувати основні методи та прийоми педагогічної роботи;
·        ефективно застосовувати методи та прийоми на уроках та в позакласній роботі з фізики;
·        володіти літературною українською мовою;
·        організовувати самостійну роботу учнів з підручниками, додатковою літературою;
·        впроваджувати елементи інноваційних освітніх технологій у власній педагогічній практиці.

Учитель І категорії

          Учитель має відповідну вищу освіту, виявляє ґрунтовну професійну компетентність, добре володіє сучасними формами, засобами та методами організації навчально-виховного процесу. Працює у напрямі подальшого удосконалення змісту і структури сучасної шкільної фізичної освіти. Досяг результативності та якості педагогічної праці. Відзначається високим рівнем загальної культури та моральних якостей. Стаж педагогічної роботи не менше 3 років, за наявності вченого звання – 1 рік. Рівень теоретичної підготовки (за результатами тестування на курсах підвищення кваліфікації) 75-85%.

Учитель І категорії повинен знати:

·        основи філософії та культурології, основи психології, педагогіки та педагогічних технологій;
·        напрями вдосконалення змісту і структури фізичної освіти;
·        програми шкільних курсів фізики та підручники згідно них;
·        форми та методи диференційованого навчання фізики;
·        ефективні форми організації навчально-виховного процесу;
·        актуальні, перспективні технології навчання, науково-теоретичні концепції та ідеї.

Учитель І категорії повинен вміти:

·        навчати за класичною методикою навчання фізики;
·        розвивати в учнів життєвих компетенцій в процесі використання фактичного матеріалу з фізики;
·        розробляти моделі керування навчально-виховним процесом;
·        складати методичні розробки;
·        впроваджувати інноваційні освітні технології у власній педагогічній практиці;
·        формувати патріотичне ставлення до свого народу, країни;
·        готувати учнів до олімпіад різних рівнів;
·        організовувати процес професійного самовдосконалення.
Учитель вищої категорії

         Учитель має відповідну фахову вищу освіту, навички індивідуальної методичної роботи, високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості.
         Досконало володіє стандартними і нестандартними формами, методами та засобами організації навчально-виховного процесу, забезпечує високий рівень результативності та якості своєї праці. Відзначається високим рівнем загальної культури та моральних якостей. Стаж роботи з даного фаху – не менше 8 років, за наявності вченого ступеня – 3 роки.
        
Учитель вищої категорії повинен знати:

·        основні теоретичні положення сучасної фізики і методики їх викладання на високому науковому рівні;
·        основи філософії, культурології, психології, педагогіки та педагогічних технологій;
·        програми шкільних курсів фізики та підручники згідно них;
·        теоретичні питання методології розв’язування фізичних задач;
·        форми та методи диференційованого навчання фізики;
·        принципи та прийоми проведення методичних та наукових досліджень;
·        методику підготовки рефератів, рецензій, анотацій, здійснення апробації та аналізу підручників і програм.

Учитель вищої категорії повинен уміти:

·        здійснювати планування навчальної та методичної роботи, самоаналіз результатів діяльності прогнозування перспектив навчально-виховного процесу;
·        критично використовувати досягнення педагогічної та технологічної науки;
·        вести методичну та дослідницьку роботу;
·        розробляти альтернативні програми, підручники, посібники, рекомендації;
·        узагальнювати власний досвід та вести авторську школу;
·        готувати учнів до олімпіад різних рівнів;
·        впроваджувати інноваційні освітні технології у власній практиці.

Немає коментарів:

Дописати коментар