Спеціаліст
Має вищу або середню спеціальну освіту,
професійно-компетентний, забезпечує нормативні рівні і стандарти
навчально-виховної роботи, відповідає загальним етичним та культурним вимогам
до педагогічних працівників.
Спеціаліст повинен знати:
·
основи
філософії та культурології, фахові основи предмету викладання, методику
викладання предмету та законодавчо-нормативне забезпечення навчально-виховного
процесу;
·
суть процесу
навчання і виховання;
·
основи фізики
як науки та навчальні програми з фізики.
·
застосовувати
професійні знання в педагогічній практиці;
·
використовувати
в своїй роботі наукову та методичну літературу;
·
володіти
основними педагогічними прийомами;
·
вільно
володіти української мовою.
Учитель ІІ категорії
Учитель має вищу освіту,
виявляє достатній професіоналізм. Володіє сучасними методиками та прийомами
організації навчально-виховного процесу, знає правила з техніки безпеки та
охорона життя і здоров’я дітей у процесі вивченні фізики, працює продуктивно,
відзначається загальною культурою та високими моральними якостями. Формує свій
стиль викладання фізики, займається вдосконаленням професійного рівня, бере
активну участь у колективних формах методичної роботи. Педагогічний стаж – не
менше 1 року. Рівень теоретичної підготовки (за результатами тестування на
курсах підвищення кваліфікації) 74-65%.
Крім вимог до спеціалістів учитель ІІ категорії
повинен знати:
·
основні
закономірності розвитку фізичної науки, суспільства, основні елементи наукової
методології, основи філософії, культурології, психології;
·
методику
викладання предмету, структуру сучасного уроку та основні принципи його
ефективного проведення;
·
способи
використання дидактичних матеріалів;
·
законодавчо-нормативне
забезпечення навчально-виховного процесу;
·
систему
підготовки до навчального процесу;
·
типологію
навчальних занять (уроків).
Учитель ІІ категорії повинен вміти:
·
ефективно
застосовувати основні методи та прийоми педагогічної роботи;
·
ефективно
застосовувати методи та прийоми на уроках та в позакласній роботі з фізики;
·
володіти
літературною українською мовою;
·
організовувати
самостійну роботу учнів з підручниками, додатковою літературою;
·
впроваджувати
елементи інноваційних освітніх технологій у власній педагогічній практиці.
Учитель І категорії
Учитель
має відповідну вищу освіту, виявляє ґрунтовну професійну компетентність, добре
володіє сучасними формами, засобами та методами організації навчально-виховного
процесу. Працює у напрямі подальшого удосконалення змісту і структури сучасної
шкільної фізичної освіти. Досяг результативності та якості педагогічної праці.
Відзначається високим рівнем загальної культури та моральних якостей. Стаж
педагогічної роботи не менше 3 років, за наявності вченого звання – 1 рік.
Рівень теоретичної підготовки (за результатами тестування на курсах підвищення
кваліфікації) 75-85%.
Учитель І категорії повинен знати:
·
основи
філософії та культурології, основи психології, педагогіки та педагогічних технологій;
·
напрями
вдосконалення змісту і структури фізичної освіти;
·
програми
шкільних курсів фізики та підручники згідно них;
·
форми та
методи диференційованого навчання фізики;
·
ефективні
форми організації навчально-виховного процесу;
·
актуальні,
перспективні технології навчання, науково-теоретичні концепції та ідеї.
Учитель І категорії повинен вміти:
·
навчати за
класичною методикою навчання фізики;
·
розвивати в
учнів життєвих компетенцій в процесі використання фактичного матеріалу з
фізики;
·
розробляти
моделі керування навчально-виховним процесом;
·
складати
методичні розробки;
·
впроваджувати
інноваційні освітні технології у власній педагогічній практиці;
·
формувати
патріотичне ставлення до свого народу, країни;
·
готувати
учнів до олімпіад різних рівнів;
·
організовувати
процес професійного самовдосконалення.
Учитель вищої категорії
Учитель має
відповідну фахову вищу освіту, навички індивідуальної методичної роботи,
високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості.
Досконало
володіє стандартними і нестандартними формами, методами та засобами організації
навчально-виховного процесу, забезпечує високий рівень результативності та
якості своєї праці. Відзначається високим рівнем загальної культури та
моральних якостей. Стаж роботи з даного фаху – не менше 8 років, за наявності
вченого ступеня – 3 роки.
Учитель
вищої категорії повинен знати:
·
основні теоретичні положення сучасної фізики і
методики їх викладання на високому науковому рівні;
·
основи
філософії, культурології, психології, педагогіки та педагогічних технологій;
·
програми
шкільних курсів фізики та підручники згідно них;
·
теоретичні питання методології розв’язування фізичних
задач;
·
форми та методи диференційованого
навчання фізики;
·
принципи та прийоми проведення методичних та
наукових досліджень;
·
методику підготовки рефератів, рецензій,
анотацій, здійснення апробації та аналізу підручників і програм.
Учитель
вищої категорії повинен уміти:
·
здійснювати планування навчальної та методичної
роботи, самоаналіз результатів діяльності прогнозування перспектив навчально-виховного
процесу;
·
критично використовувати досягнення педагогічної
та технологічної науки;
·
вести методичну та дослідницьку роботу;
·
розробляти альтернативні програми, підручники,
посібники, рекомендації;
·
узагальнювати власний досвід та вести авторську
школу;
·
готувати учнів до олімпіад різних рівнів;
·
впроваджувати інноваційні освітні технології у
власній практиці.
Немає коментарів:
Дописати коментар