З досвіду роботи
Гречаної Віри Василівни,
вчителя математики навчально-виховного
комплексу
«Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа l – lll ступенів №5»,
«Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа l – lll ступенів №5»,
Вул. Леніна, 39; e-mail: sckola5@ukr.net.; тел.(05254)22792
Гречана В.В. працює в даній школі з 1981 року. Під час своєї роботи
займається коригуванням цілей і змісту традиційного навчання математики,
впроваджує нові форми та методи навчання. Проблема, над якою працює вчитель:
«Забезпечення прикладної спрямованості навчання математики з метою формування в
учнів стійких мотивів до навчання».
Гречана В.В. розробила методичні матеріали з таких тем як «Елементи
комбінаторики у школі», «Вивчення теорії ймовірностей у 10-11 кл.», що були розглянуті
на раді навчально-методичного кабінету Кіровоградського обласного інституту
післядипломної освіти ім. Василя Сухомлинського. ( У 2006 р. присвоєно звання
Вчитель-методист.)
Понад 20 років вчителька веде
гурток «Юний математик». Традиційними стали захисти інтересів з предмету, які є
засобами розвитку особистості учнів, забезпечують математичну грамотність: «Функція
ант‘є. Рівняння, що містять знак функції ант’є» - Подолян М., «Старовинні
способи розв’язку задач на відсотки» - Манзюк О., «Метод математичної індукції» - Кулініч В.,
«Функціональні рівняння »- Заєць О., …
Члени гуртка Подолян М.(2009) та Кулініч В. (2011) визнавались найкращими
учнями м. Гайворон.
Протягом 7 років Гречана В.В. проводить «Майстер-клас» з теми
«Розв’язування олімпіадних задач з математики».
Під час проведення майстер-класу розглядаються найбільш складні задачі ,
які вимагають і від вчителя, і від учнів інтенсивної творчої праці. Учень 11-Б класу
Заєць О. – став переможцем заочного туру олімпіади з математики на механіко-математичному факультеті у КГУ
імені Т.Г.Шевченка (2013р.)
Вчителька проводить заняття в НТУ
«Пошук» при територіальному відділенні МАН, орієнтує учнів на самоосвіту,
самовдосконалення, самореалізацію. У 2013р. Заєць О., дійсний член МАН, став
переможцем обласного етапу захисту наукових робіт з математики з теми « Методи
розв’язку та дослідження функціональних рівнянь» (3 місце).
У науково-методичному журналі «Математика
в школах України» у рубриці «Готуємось до зовнішнього незалежного оцінювання »
неодноразово друкувалися статті вчительки, які вважалися актуальними, так як
містили поради розраховані на старшокласників, абітурієнтів та вчителів
математики.( № 3 (231), №9(273) ).
Гречана В.В. є головою шкільного МО вчителів математики, фізики, хімії
та інформатики, яке працює над забезпеченням оптимальних умов для розвитку
інтелектуальних можливостей кожного учня, залучає учнів до конкурсів, турнірів,
олімпіад, продовжує пошук талановитих дітей. Для багатьох учнів доброю
традицією стала участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру». Вже шостий
рік беруть участь у конкурсі та показують високий результат її
учні: Караван О., Заєць О., Кулініч В., Михаленко В., Нагаєвська А.,Стрижак А.
(Рівень «Випускник» 2013р.).
Як і більшість педагогів та
дослідників, Гречана В.В. вважає, що учитель ХХl
століття повинен не тільки навчати, але і вчитися. Учитель ХХl
століття повинен бути експертом у виявленні освітнього використання технологій, що стали доступними
учням і в школі, і вдома.
Майстер-клас
вчителя математики навчально-виховного комплексу
„Гайворонська гімназія-загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів № 5“
Гречаної Віри Василівни.
Вчитель працює над проблемою “Забезпечення прикладної спрямованості навчання математики з метою формування в учнів стійких мотивів до навчання”, а також Гречана Віра Василівна:
·
готує учнів до захисту інтересів з математики,
·
проводить майстер-клас, під час якого розв’язуються
найбільш складні проблеми, які виникають у процесі викладання математики,
·
займається з учнями у гуртку “Юний математик”,
друкується у науково-методичному журналі “Математика у школах України”.
Традиційними для школи є захисти інтересу з математики:
·
„Логарифмічні рівняння
та нерівності“ (Тартаковський Є.)
·
„Рівняння, що містять параметр“ (Даріуш С.)
·
„Задачі на відсотки“ (Манзюк О.)
·
„Функція Анть’є. Розв’язування рівнянь, що містять знак
функції Анть’є“ (Подолян М.)
·
„Теореми Чеви і Менелая“ (Подолян М.)
· „Розв’язування
нестандартних рівнянь“ (Козачок В.)
Математику не можна
вивчати, спостерігаючи, як це робить сусід!
Нивен А.
У школі працюють гуртки з математики, під час яких іде
активна творча пошуково-дослідницька діяльність мозку. Учні беруть участь у
науковому товаристві „Пошук“ (при МАН у Кіровограді), написали і захистили такі
творчі роботи:
- Заєць Олександр „Теорема Безу і розв’язування рівнянь вищих степенів“;
- Кулініч Владислав „Метод математичної індукції“;
- Заєць Олександр „Функціональні рівняння“;
- Михальченко Олег „Графіки функції з модулями“;
- Пашко Олексій „Діафантові рівняння“.
Коротка історія гуртка “Юний математик”
Гурток працює з 1998 року. Головна мета – активізація
розумової діяльності учнів та виховання потреби у самостійному пошуку знань.
Керівник гуртка – Гречана В. В. Члени гуртка беруть участь у шкільних, районних, регіональних, обласних
олімпіадах з математики та виборюють призові місця.
Члени гуртка беруть участь у Міжнародному конкурсі
“Кенгуру” і показують високі результати. Під час гуртка проводяться захисти
інтересів з математики, відбуваються різноманітні математичні змагання,
проводяться КВК, члени гуртка власноруч виготовляють математичні моделі,
створюють картини за допомогою математичних фігур.
Староста гуртка Подолян М. визнана кращою ученицею міста
Гайворон у 2009-2010 навчальному році і отримує стипендію від Райдержадміністрації.
Під час роботи
гуртка Марина провела захисти інтересів з тем :
- “Функція Ант’є. Розв’язування рівнянь, що містять знаки { }, [ ]. Графіки функцій y=[f (x)], y={f (x)}”,
- “Теореми Чеви та Менелая”.
На знімку Подолян Марина на захисті інтересу з математики
„Функція Анть’є. Розв’язування рівнянь, що містять знак функції Анть’є“
На знімку Козачок В.
захищає свій математичний інтерес
„Розв’язування нестандартних рівнянь“.
“Дати знання – це лише один бік розумового виховання
і його неможна формувати без розвитку розумових сил”.
Сухомлинський В.О.
Немає коментарів:
Дописати коментар