Автор: Ремінна Т.Г., вчитель математики ЗШ І-ІІІ ступенів № 1 м.Гайворон
Кіровоградської області
(прототип
гри «Що? Де? Коли?», але питання команди дістають з «Математичної шкатулки», з
учнями грають вчителі школи )
Команда
завчасно займає місце за круглим столом.
Ведучий 1: Всім добрий день вам, друзі! А день у нас такий,
Що ми сьогодні конкурс проводимо новий.
Ведучий 2: Для участі у конкурсі зібрались старшокласники -
Найкращі в школі діти - знавці і ерудити.
Ведучий 1: Компанія чудова предметів і наук
Для вас підготувала питань широкий круг.
Ведучий 2: Для того, щоб розкрити питань цих таємниці,
Знання потрібні й розум, а також ерудиція.
Ведучий 1:
Якщо ви не лише підручники гортаєте,
То в конкурсі учителів ви всіх перемагаєте.
Ведучий 2: Чекають вас завдання: задачі, запитання.
Сідайте, любі учні, нехай вам буде зручно.
Ведучий 1: Отримуйте питання, виконуйте завдання.
Вам успіхів бажаємо і гру
- розпочинаймо!
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди
дістає з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель: Під № 1 з
вами грає вчитель інформатики.
Цю гру придумали в США наприкінці 70 –х років 19 ст., але незабаром вона
поширилася на всю Європу і перетворилася в справжнє суспільне лихо. У Парижі ця
гра знайшла собі притулок просто неба, на бульварах. У 1880 році гральна
лихоманка досягла апогею Але незабаром «тиран» був повалений зброєю математики.
Математична теорія гри виявила, що з численних її варіантів розв’язана тільки
половина, а інша - ні. Що це за гра? (рулетка)
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди дістає
наступний конверт з математичної шкатулки з номером)
Вчитель:Під номером №2 з вами грає вчитель математики______
Увага, питання! Золото не завжди
цінувалося дорожче за срібло. Так, у давньому Єгипті срібло було дорожче від
золота в 2, 5 раза. Золото, головним чином, ішло на виготовлення монет і
прикрас . А для чого призначалося срібло? (Для виготовлення посуду, дезінфекції)
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди дістає
з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель: Під №3 з вами грає вчитель
математики______________
В період російської централізованої держави, з кінця 15 ст., починає
застосовуватися нова міра довжини – аршин. Аршин ділився на чотири чверті,
кожна чверть – на чотири вершки. Запитання: приказка «від горшка два вершка »
відома всім. А скільки сантиметрів входить в два вершки? (9см.)
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди
дістає з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель: Під №4 з вами грає директор школи_______________
Видатного німецького математика Карла Гаусса сучасники називали «королем
математики». Ще в ранньому дитинстві він проявив неабиякі математичні
здібності. Розповідають, що в початковій школі, де вчився Гаусс, учитель, щоб зайняти час, дав завдання
– обчислити суму всіх чисел від 1 до 100. Маленький Гаусс відповів на запитання
майже миттєво, чим неймовірно здивував усіх, і насамперед вчителя. Запитання: Чи могли б ви усно
розв’язати задачу на знаходження суми зазначених вище чисел? (5050)
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди дістає
з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель:Під №5 з
вами грає лаборант школи_________________
Запитання: Вперше вони
з’явилися у китайських математиків на початку нашого літочислення. У 4 – 5 ст.
індійські математики розвинули вчення про них, а в 7 ст. знаменитий індійський
математик і астроном Брахмагупта ввів поняття дій над ними, назвавши одних -
майном, а інших – боргом. Сума майна і майна – є майно, а сума двох боргів –
борг, сума майна і боргу – їх різниця, або якщо вони рівні – 0. Сума нуля і
боргу - є борг, майна і нуля – майно,
двох нулів – 0. Менше віднімається від більшого, майно від майна, борг від
боргу, але якщо віднімається більше від меншого, значення надлишку змінюється.
Якщо борг відняти від нуля, то він стане майном. Німецький математик, чернець
Міхаель Штіфель (16 ст.), називав їх «безглуздими числами». Більшість
європейських вчених дотримувались такої самої думки і намагалися ними не
користуватися. Про які числа йшла мова в описі? (додатні і від’ємні )
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди дістає
з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель: Під №6 з вами грає вчитель фізики_______________
Запитання: Воно чудове
тим, що при діленні на 7 дає остачу 1. Ця несуттєва, здавалося б, особливість
цього числа має велике значення для нашого семиденного календаря. Друга його
особливість не пов’язана з календарем, тобто це число дорівнює сумі квадратів
трьох послідовних чисел, починаючи з
10. Але це ще не все. Сума квадратів двох наступних чисел також дорівнює цьому
числу. На основі цієї властивості складено задачу, зображену на відомій
картині Богданова – Бєльського «Важка
задача». Що це за число? (365)
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди дістає
з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель: Під №7 з вами грає вчитель фізики____________
Запитання: Ви і не
підозрюєте, що в самій назві збірника арабських казок криється чудо, яке могло
б здивувати казкового султана не менше інших чудес світу. Чим же привертає воно
увагу? Хоч на перший погляд здається звичайним? Це число не належить до простих
чисел, а ділиться без остачі на 7, на 11, на 13 – три послідовних простих
числа. Цікаво те, що при множенні на нього трицифрового числа отримуємо
результат, що складається із числа, яке множимо, записаного двічі. Що це за
чудо число? Як його називають араби? (1001, число Шахеризади).
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди дістає
з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель: Під №8 з вами грає вчитель біології____________
Запитання: Він – великий
французький математик, юрист (17 ст.). Займався дослідженнями в області теорії
чисел, геометрії, алгебри, теорії ймовірностей. Цей математик разом із Декарто,
є основоположником аналітичної геометрії, окрім того, він раніше Декарта
винайшов прямолінійні координати і ввів їх у геометрію, вивів рівняння прямої.
Важливе місце в теорії диференціального і інтегрального числення зайняла його
робота «метод відшукання найбільшого і найменшого значення». Цей вчений
працював також з деякими питаннями фізики, навіть сформував основний принцип оптики.
Якщо у прізвищі цього математика змінити наголос, то воно перетворюється у
великий будинок, у якому багато свійських тварин, птахів. Назвіть прізвище
цього французького математика. (П’єр Ферма)
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», капітан команди дістає
з математичної шкатулки конверт з номером)
Вчитель: Під №9 з вами грає
вчитель математики __________
Запитання: Усім вам добре відома теорема Піфагора. Але відомо, що,
подорожуючи Єгиптом, будучи у Індії, Піфагор на вавилонських масивах винайшов
многокутник, який служив у його школі розпізнавальним знаком і символом. Для
побудови цього многокутника використовували таку властивість: кожна з його
ліній ділить кожну другу в крайньому і середньому відношенні, тобто менший
відрізок відноситься до більшого, як цей більший до цілого відрізка. Цей знак –
символ використовували в Радянському Союзі, ним прикрашали ялинки,
нагороджували героїв, дітей молодшого шкільного віку. Що це за знак – символ?(п’ятикутна зірка)
(звучать позивні гри «Що? Де? Коли?», підводяться
підсумки гри, переможцям вручаються солодощі, визначається краще питання гри –
вручається приз)
Ведучий 1: Нашу гру закінчено.
Всі добре працювали,
І ми підрахували, які у кого бали!
Ведучий 2:Вітаєм
переможених,
Вітаєм переможців
І просим пам’ятати:
У світі все цікаве,
Про все потрібно знати!
Ведучі 1,2: Знання - велика сила, беріть її до
рук,
Рушайте в світ широкий дорогами наук.
Немає коментарів:
Дописати коментар