четвер, 12 лютого 2015 р.

ГОДИНА ВЕСЕЛОЇ МАТЕМАТИКИ (ДЛЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ)



Автор: Л.П. Швець, вчитель математики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 м.Гайворон

Девіз: «Навчатися можна тільки весело... Щоб переварити знання, потрібно поглинати їх з апетитом”
 А.Франс
         Дитинство. Це слово невіддільне від слова “гра”. Діти пізнають світ граючи. Це просто, доступно, цікаво, розвиваються спритність, кмітливість.
Наш теплохід «Математичний круїз» причалив  у гавань «Весела математика»
         Учитель. Сьогодні ми зібралися, щоб пізнати нове, цікаве, зрозуміти важке і загадкове, перевірити вивчене і досягнуте. І, звичайно ж, грати, грати, грати.
Адже в нас “Година веселої математики”.

Учень.       Тобі, математико, наші вітання!
                            Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
                            Сучасну і давню науку чудову
                            Сьогодні у дії побачимо знову.
                            Чекають тут різні на нас запитання,
                            І хитрі задачі, й цікаві завдання.
                            Питання серйозні та є й жартівливі.
                            Тож будьте уважні і будьте кмітливі.
Вікторина
     Змагаються дві команди. За кожне правильно розв’язане завдання команда отримує по 1 балу.
Запитання
1.     Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному кутку кімнати сидить по одному котику, проти кожного котика сидить по три котики і на кожному хвостику у кожного котика сидить по котику?
 (4 котики)
2.  Скільки кінців у чотирьох палок? А в п’яти палок? А у п’яти з половиною палок?
  (У чотирьох – 8, у пяти – 10, у п’яти з половиною-12)
3.     Ішла бабуся в Дніпропетровськ і зустріла трьох чоловіків. Кожен із них ніс по мішку, а в кожному мішку по котику. Скільки ж суб’єктів ішло в Дніпропетровськ?
                                          (У Дніпропетровськ ішла одна бабуся)
4.     Летів клин гусей. Один гусак попереду, а два позаду, один -  позаду і два  - попереду. Один між двома і три вряд. Скільки летіло гусей?
                                                                                 (Три.)
5.     Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби?
                                                             (Ні, буде ніч)
6.     Число 666 швидко збільшіть у півтора рази.
                (Якщо перевернути запис числа, буде  999).
7.     Якщо виписати підряд усі числа від 1 до 99, то скільки разів буде написано цифру 5?
                                                               (20 разів).
8.   Троє хлопців: Миколка, Петрик та Іван пішли до крамниці. На дорозі вони знайшли 30 к. Скільки грошей знайшов би Іван, якби він сам ішов до крамниці?          (30 к.)

Гра “Весела лічба”

        Змагаються дві команди. Потрібно назвати підряд числа від 1 до 40. Але замість тих чисел, що діляться на 3, треба підстрибнути і сказати: “Не зіб’юся”. Хто помилився, вибуває з гри, і лічба починається спочатку. Яка команда більше чисел назве, та і виграє.

Учитель. Поки журі підбиває підсумки конкурсів, пропонуємо послухати радіопередачу «Посміхніться».
 Учениця.   З усіма нами досить часто трапляються такі казуси, над якими всі сміються. Особливо потерпають від насмішок однокласників школярі, які погано готують домашні завдання.
Пропонуємо вашій увазі кілька таких смішинок.
1.     На уроці математики:
-         Твоя мама пекла сьогодні пироги?
-         Пекла.
-         Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі ще один. Скільки ти з’їв пирогів?
-         Два.
-         Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.
-         Оце вже ні, стільки я не з’їм!
2.     Приїхала бабуся в гості до онуків.
-         Ну , Васильку, скажи, скільки тобі років, і одержиш за кожен рік по цукерці.
-         Давайте, бабуню, я краще скажу, скільки років вам!
3.     На уроці математики вчитель запитав Петрика:
-         Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?
-         Найкраще зварити узвар, - відповів Петрик.
4.     Така історія трапилася вдома:
-         Тату, допоможи мені задачу розв’язати.
-         А ти сам подумай.
-         Думав.
-         Ну й що ж ти придумав?
-         Тебе попросити.
5.     Скаржиться син батькові:
-         Тату, щось наш учитель плутає.
-         Чому ти так думаєш?
-         Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні,
       що 3 та 1    також 4.
6.     Зустрілися два хлопчики – Петрик і Миколка. Петрик і питає Миколку:
-         Скільки тобі років?
-         Три, а тобі?
-         Не знаю...
-         А ти Сірка баби Ганни боїшся?
-         Боюся...
-         Тоді два з половиною.
7.     Маленький Петрик звертається до мами:
-         Дай мені 1 гривню для того дяді, що кричить на вулиці.
-         А про що він кричить?
-         Велика порція морозива – 1 гривня!
8.     На уроці фізики:
-         Що таке кінська сила?
-         Це сила одного коня.
-         А якщо десять з половиною кінських сил?
-         Тоді буде десять коней і одне лоша...
9.     Мама звертається вранці до сина:
-         Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
-         Ні.
-         Чому?
-         Бо вчора вчитель сказав нам, що той, хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється йому на очі.
10.   Оглянувши хворого, лікар сказав, нахмуривши брови:
-         У вас дуже серйозна хвороба. З десяти людей, що хворіють нею, дев’ять помирають.
           Хворий, звичайно, засмутився.
-         Але вам пощастило, - додав лікар, - дев’ять пацієнтів з цією хворобою у мене вже померли. Радійте: ви і є той десятий, який обов’язково виживе!
Учень.    Сподіваємося, що ми трішки розвеселили вас і підняли настрій.
Задачі - жарти
1.     По дорозі два хлопчики йшли
І по дві гривні знайшли.
За ними четверо йдуть.
Скільки вони знайдуть?
(Нічого)
2.     Ти, та я, та ми з тобою. Чи багато нас? (Двоє).
3.     Росло дві верби, на кожній вербі по дві гілки, на кожній гілці по дві груші. Скільки всього груш? (На вербі груші не ростуть).
4.     Який рік ХХ століття не зміниться, якщо його поставити «з ніг на голову»? (1961)
5.     Півень на одній нозі важить 3 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги? (3 кг).
6.     Індик коштує 140 грн. і ще півіндика. Скільки коштує індик? (210 грн.).
7.     Половина числа 30. Чому дорівнює його третина? (20).
8.     Назвіть місто, у назві якого - одне чоловіче ім’я і 100 жіночих.
(Севастополь)

Математичні фокуси
     Проводять заздалегідь підготовлені учні з уболівальниками.

Перший учень. Хай до мене вийде той, хто хоче, щоб я відгадав, скільки йому років. (Виходить бажаючий.)
Помножте число ваших років на 2, додайте 5, суму знову помножте на 5 і скажіть результат.
     (Останньою цифрою результату буде 5, треба її відкинути, а від числа, що залишиться, відняти 2. Різниця і буде відповіддю.)

Другий учень. Прошу вийти до мене сміливця (виходить учень). Я даю тобі 2 к. і 5 к. Одну з монет візьми в праву руку, а другу – в ліву. Я вгадаю, в якій руці  яка монета. Для цього ти повинен потроїти кількість копійок на монеті, затиснутій у правій руці, і подвоїти кількість копійок, що на монеті, затиснутій у лівій руці. Одержані результати додати і назвати мені одержану суму.
     (Якщо сума чисел парна, то в правій руці 2 к., якщо непарна – то 2 к. в лівій руці.)

 Учитель. Поки журі підбиває підсумки конкурсів, пропонуємо послухати    пісню про математику. (Учні 6-а класу).
Гра “Хто візьме останній сірник?”
     Грають два учасники – по одному від команди. Можна провести два рази.
     На столі лежить 15 сірників, кожен з учасників бере по черзі з цієї кількості від одного до трьох сірників. Виграє той, хто візьме останній сірник.
Швидка лічба
     На аркуші паперу написані числа в різному порядку від 1 до 50. Завдання: за хвилину показати по порядку якнайбільше чисел. Най         вища оцінка конкурсу 3 бали. Команди змагаються по черзі.


13
4
37
38


43

11


30

48
36

9
14

50
1
2

29

7
15

33

46

18

6
28
8
22

47
17
35
16

23
24

39
45




19
21

31

42
32
26
20
34

41


44

40
10
27


12
49
25

3
5

Конкурс “Розгадайте ребус”

     Ребуси написані на плакатах, кожна команда одержує по 4 ребуси. Кожен правильно розв’язаний ребус оцінюється в 1 бал. Виграє команда, яка швидше виконає завдання.

7 ’ я

ко, ко, ко

100 ” ворона

с 3 же

   (сім’я)               (трико)                   (сторона)                  (стриже)

3       ник

кар .

100 рож

і 100 рія

(трикутник)        (карточка)                  (сторож)                (історія)

Учитель. Поки журі підбиває підсумки конкурсів, пропонуємо послухати частівки від двох подружок.

     Дві подружки разом.  Ми веселі дві подружки
                                          І з баяном  -  братиком
                                          Заспіваємо частівки
                                               Вам про математику.

         1-ша подружка.          Розв’язав Петрусь задачу,
                                               Тільки мінус не побачив,
                                          Ось і сталось, що лимон
                                               Важить майже 8 тонн.

           2-га подружка.                     На контрольній ловив гав -
                                               Одиницю упіймав.
                                               Підглядав у всі книжки,
                                               Переплутав сторінки.

           1-ша подружка.                  Біля дошки він стояв
                                               І придумав чудо -
                                               В теоремі порівняв
                                               До квадрата куба.

           2-га подружка.          Хто задач не полюбляє,
                                               Тим така і дяка -
                                               Весь рік двійки заробляє
                                               Й вийде лобуряка.

     Дві подружки разом.   Ми веселі дві подружки
                                          І з баяном  -  братиком
                                          Заспівали вам частівки
                                               Всі про математику.

          Учитель.                     Всі команди добре грали,
                                               Хоч без досвіду гравці,
                                               Відповіді показали,
                                               Що вони – молодці!
                                               За хвилиною – хвилина,
                                               Ось і грі прийшов кінець!
                                               Тож показуйте рахунок,
                                               Хто сьогодні молодець!

Підбиваються підсумки, визначаються переможці, проводяться нагородження.

Немає коментарів:

Дописати коментар