Автори: Ремінна
Т.Г., Швець Л.П., Білевич Л.П., вчителі математики
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 м.Гайворон
(Сцена оформлена емблемою тижня «Математичний круїз»,
повітряними кульками, висловами про математику видатних людей, портретами
відомих математиків, без підписів. Звучать позивні предметного тижня: сигнал
теплохода, крик чайок, пісня «Море, море…». На сцену виходять дві ведучі - члени екіпажу )
Ведучий 1: Доброго дня! Ми зібралися сьогодні, щоб стати свідками
найзахоплюючого турніру збірних команд учнів
10-11 класів та вчителів гуманітарних дисциплін під назвою «Чарівний
світ математики», який є завершенням тижневої подорожі математичним океаном під
назвою «Математичний круїз».
Ведучий 2: Сьогодні кожен з присутніх має право вболівати не тільки
за своїх однокласників – старшокласників, але й насолодитися грою вчителів, які
хоч і викладають предмети, абсолютно не зв’язані з математикою, але володіють
знаннями з цього предмета на досить достойному рівні.
Ведучий 1: Тож поринемо разом з учасниками змагань у чарівний світ
математики.
Ведучий 2: На «палубу корабля» запрошуються найдосвідченіші і
найсміливіші вчителі нашої школи.
(По черзі визивають 6 учасників і проводять жеребкування
для поділу на дві команди – «Розумники» та «Ерудити»)
Ведучий 1: До участі запрошуються знавці математики 10-11 класів.
(По черзі визивають 6 учасників і проводять жеребкування
для поділу на дві команди – «Розумники» та «Ерудити»)
Ведучий 2: Вітайте ї! (звучить
пісня «Море, море…», команди займають свої місця за столами)
Ведучий 1: (звертається до команд) Увага! Командам за
правильно дані відповіді або розв’язані завдання видається «фішка - бублик».
Кількість набраних фішок визначить результат нашого турніру. Маестро, музику!
(На сцену виходить вчитель математики №1, звучить сигнал
теплохода)
Вчитель 1: Наш лайнер продовжує подорож і зупиняється на станції
«Ребусна». Конкурс
№1 «Розгадай слово». Команди
мають змогу, розгадавши ребус, назвати слово (одержують завдання, озвучують).
(за правильні
відповіді ведучі – члени екіпажу - дають командам «фішки –бублики»)
Вчитель1: Наш лайнер продовжує свою подорож.
По дорозі до наступного причалу я хочу розповісти вам індуську притчу.
«Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по
стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не проллє жодної
краплі. Багато людей пробували пройти, але по дорозі їх відволікали, і вони
проливали молоко. Аж ось пішов один чоловік, на нього кричали, стріляли, його
всіляко лякали, але він не пролив молоко. «Ти чув крики, постріли?» – спитав
його потім Магарадже. - Ти бачив, як тебе лякали???» «Ні, повелителю, я дивився на молоко».
Не чути і не бачити нічого - ось у який спосіб можна сконцетрувати
увагу. Тепер ми перевіримо увагу пасажирів. Наступна зупинка «Уважна».
Конкурс
№2 «Молодець,
не зіб’юсь»
Перед початком
даного конкурсу згадаємо таблицю ділення на 2 і на 5. Рахуємо від одного до двадцяти, але замість
чисел, які діляться на 2, говорите «молодець», замість чисел, які
діляться на 5 - «не зіб’юсь», якщо число ділиться
і на 2, і на 5, одночасно кричите - «Ура!»
(1, молодець, 3,
молодець, не зіб’юсь, молодець, 7, молодець, 9, ура, 11, молодець, 13,
молодець, не зіб’юсь, молодець, 17, молодець, 19, ура)
Конкурс №3 «Фізкультмовчанка»
Вчитель1: Я зачитую слово,
якщо слово пов’язане з
математикою, ви мовчки киваєте головою, якщо ні, то встаєте ( один представник від команди , суперники
сідають спиною один до одного).
Увага! Слова! Трикутник, периметр, ішак, кут, формуляр,
вугілля, рівняння, інтрига, градус, пі, резус, майдан, дециметр, синус, куля,
дифірамб, акцент, вектор, формула, інтеграл, границя, гіпотинуза, море, сім, портрет.
Вчитель1: Останнім словом
нашої фізкультмовчанки було слово портрет. Наступний наш конкурс називається«Вибери мене» (Конкурс №4). Серед портретів математиків, що є у цій залі, ви повинні вибрати той, про кого я поведу
розповідь.
1)
Його
назвали « батьком алгебри». Його ім’я носить теорема про зв'язок між коренями квадратного
рівняння та його коефіцієнтами (Франсуа
Вієт)
2)
Хто з
математиків дружив зі спортом, був переможцем кулачних боїв, довго утримував
титул чемпіона з цього виду спорту? (Піфагор)
3)
Цей вчений
2000 років тому узагальнив знання з геометрії у своїй книзі «Начало», захоплювався
вивченням многогранників (Евклід).
4)
Він
виявився настільки здібним, що здивував єгипетського царя Амазиса, вимірявши
висоти пірамід за тінями, що відкидалися від них (Фалес).
5)
Занурений
у математичні розрахунки, він забував
про звичайні природні потреби у їжі і питві. Сидячи у ванні, він
забував, де знаходиться, і креслив на своєму тілі геометричні фігури. Він був
убитий римським воїном, якого просив тільки про одне: «Не торкай моїх креслень»
(Архімед)
Конкурс № 5 «Відгадай число»
Вчитель 2:
Я загадала двоцифрове число. Представнику від
команди потрібно його відгадати, ставлячи питання, на які я буду відповідати
двома словами: «більше», «меньше».
Враховується не
тільки правильність числа , а й кількість поставлених запитань.
Конкурс № 6 «Хто більше»
Вчитель 2: Командам дається
математичне слово. З його букв за дві хвилини треба скласти інші слова, при
чому, якщо вони також будуть пов’язані з математикою, то одне слово вважається за три.
Слово -
ТРАНСПОРТИР.
Конкурс
№ 7 «Світ
чисел»
Вчитель 2: Командам
задаються питання, відповіді до питань пишуться на аркуші паперу. Яка команда
дасть більше правильних відровідей – здобуває перемогу.
Питання:
1)
Пам’ятник якому числу збудовано в Будапешті? (0)
2)
Чому дорівнює добуток усіх цифр? (0)
3)
Піфагор та його учні надавали числам
великого значення, вони вважали, що 5 – символізує колір, 6 – холод, 9 – число сталості і т.д.
Яке число, на
вашу думку, символізує любов та дружбу ? (8)
Яке число
символізує розум, здоров’я і світло? (7)
Конкурс
№ 8 «Народ
скаже, як зав’яже»
Вчитель 2: Команди
запрошуються до конкурсу прислів’їв та приказок, в яких зустрічаються числівники і числа.
Команди відповідають по черзі, не повторюючись.
Наприклад: «Семеро одного не чекають» і т.д.
Конкурс № 9 «Подорож містом
математичних термінів»
Вчитель 3: Наш лайнер
дістався берегів міста математичних термінів. За одну хвилину кожна з команд
повинна написати якомога більше математичних термінів на букву «П».
Конкурс № 10 «Інтерв’ю»
Вчитель 3: Команди по черзі
дають відповіді на питання, які ставить вчитель.
ü Скільки днів у
невисокосному році? (365)
ü Найкоротший день
року? (22 грудня)
ü Скільки пальців
на 10 руках? (50)
ü Найкоротший
місяць року?(лютий)
ü В якому місяці є
число 28? (в будь-якому)
ü Що важче:
кілограм заліза чи кілограм вати? (однаково)
ü Скільки хвилин в
годині? (60)
ü Який кут утворюють
стрілки годинника о третій годині? (прямий)
ü Сота частина
числа? (відсоток)
ü На яке число не
можна ділити? (0)
ü Скільки нулів у
запису числа мільйон? (6)
ü Найменше
трицифрове число? (100)
ü На кут 45◦
подивились через лупу, що збільшує в 2 рази. Яким став кут ? (45◦)
ü Який знак
потрібно поставити між числами 1 і 2, щоб одержати число більше одиниці і менше
двох? (кому)
Конкурс
№ 11 «Музичний»
Вчитель 3: Відомий
математик Харді стверджує, що «більшість людей одержують певне задоволення від
математики так само, як більшість людей можуть насолоджуватися прекрасною
мелодією».
В останньому нашому конкурсі команди по черзі будуть
співати пісні з числівниками (числами).
Наприклад: «Маруся
- раз, два, три калина….» і т.д.
(Поки члени
екіпажу підраховують набрані командами бали, звучить пісня «Сім нот здоров’я». На сцену
виходять ведучі і оголошують результати турніру.)
Ведучий 1: Команди наші -
молодці!
Всі математики знавці!
Мерщій рахуйте свої бали,
Бо ви сьогодні гарно грали.
Ведучий 2:Ми вдячні учням, вчителям,
Що стали
в допомозі нам!
Бажаємо
здоров’я, сили,
Щоб мрії
ви свої здійснили!
Вчитель1: Наш теплохід
завершує плавання математичним океаном.
Вчитель 2: Дякуємо за
увагу!
Вчитель 3: До нових
зустрічей!
(Сигнал теплохода, крик чайок, шум
моря, пісня «Море, море…»)
Немає коментарів:
Дописати коментар