Додаток 1
до наказу
директора департаменту освіти і науки
облдержадміністрації
« 10»
грудня 2014 року № 475
Умови проведення І (районного,
міського) та ІІ (обласного) етапів
Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт
учнів-членів Малої академії наук
України
у 2014/2015 навчальному році
1. Мета та
завдання
І
(районний, міський) та ІІ (обласний) етапи Всеукраїнського конкурсу-захисту
науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (далі –
конкурс) проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку
дітей, виховання їх в дусі патріотизму та демократичних цінностей, створення
умов для формування інтелектуального потенціалу нації.
Основними
завданнями конкурсу є виявлення та підтримка обдарованих дітей, залучення
інтелектуально та творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької
та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції,
виховання самостійності, наполегливості, вміння формувати і відстоювати власну
думку.
2. Місце, час та умови проведення
Конкурс-захист проводиться у три етапи:
І
етап проводиться безпосередньо у районах, містах області та у загальноосвітніх школах-інтернатах
обласного підпорядкування до 25 грудня 2014 року;
II
етап проводиться Кіровоградською Малою академією наук учнівської молоді (далі –
КМАНУМ) в лютому 2015 року;
III етап проводиться у м.
Києві у березні-квітні 2015 року.
3.Керівництво
проведенням конкурсу
Загальне
керівництво підготовкою та проведенням І етапу конкурсу здійснюють органи
управління освітою райдержадміністрацій, міських рад, ІІ (обласного) - департамент
освіти і науки
облдержадміністрації та КМАНУМ.
4. Програма
конкурсу
1. Конкурсу проводиться у таких секціях наукових відділень МАН з
урахуванням навчальних досягнень учнів з відповідних базових дисциплін:
Назва відділення
|
Секція
|
Базова дисципліна
|
||
І. Літературознавства, фольклористики та
мистецтвознавства
|
1. Українська література
|
Українська мова та література
|
||
2. Світова література
|
Українська мова та
література, світова література (за вибором)
|
|||
3. Російська література
|
Російська мова,
світова література (за вибором)
|
|||
4. Фольклористика
|
Українська мова та література
|
|||
5. Мистецтвознавство
|
Українська мова та література
|
|||
6. Літературна
творчість
|
Українська мова та література
|
|||
ІІ. Мовознавства
|
1. Українська мова
|
Українська мова та література
|
||
2. Російська мова
|
Російська мова
|
|||
3. Англійська мова
|
Англійська мова
|
|||
4. Німецька мова
|
Німецька мова
|
|||
5. Французька мова
|
Французька мова
|
|||
6. Іспанська мова
|
Іспанська мова
|
|||
ІІІ. Філософії
та
суспільствознавства
|
1. Правознавство
|
Історія України
|
||
2. Теологія, релігієзнавство та історія релігії
|
Історія України
|
|||
3. Журналістика
|
Українська мова та література
|
|||
4. Педагогіка
|
Українська мова та література
|
|||
5. Філософія
|
Історія України
|
|||
6. Соціологія
|
Історія України
|
|||
IV. Історії
|
1. Історія України
|
Історія України
|
||
2. Археологія
|
Історія України
|
|||
3. Історичне краєзнавство
|
Історія України
|
|||
4. Етнологія
|
Історія України
|
|||
5. Всесвітня історія
|
Історія України
|
|||
V. Наук про Землю
|
1. Географія та ландшафтознавство
|
Географія
|
||
2. Геологія, геохімія та мінералогія
|
Географія
|
|||
3. Кліматологія та метеорологія
|
Географія
|
|||
4. Гідрологія
|
Географія
|
|||
VІ. Технічних наук
|
1. Технологічні процеси та перспективні технології
|
Фізика, математика
(за вибором)
|
||
2. Електроніка та приладобудування
|
Фізика, математика
(за вибором)
|
|||
3. Матеріалознавство
|
Фізика, математика
(за вибором)
|
|||
4. Авіа- та ракетобудування, машинобудування і
робототехніка
|
Фізика, математика
(за вибором)
|
|||
5. Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології
|
Фізика, математика
(за вибором)
|
|||
6. Екологічно безпечні технології та ресурсозбереження
|
Фізика, математика
(за вибором)
|
|||
7. Науково-технічна творчість та винахідництво
|
Фізика, математика
(за вибором)
|
|||
VІІ. Комп’ютерних наук
|
1. Комп’ютерні системи та мережі
|
Математика
|
||
2. Технології програмування
|
Математика
|
|||
3. Інформаційні системи, бази даних та системи штучного
інтелекту
|
Математика
|
|||
4. Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми
|
Математика
|
|||
VIІІ. Математики
|
1. Математика
|
Математика
|
||
2. Прикладна математика
|
Математика
|
|||
3. Математичне моделювання
|
Математика
|
|||
IX. Фізики і астрономії
|
1. Теоретична фізика
|
Фізика
|
||
2. Експериментальна фізика
|
Фізика
|
|||
3. Астрономія та
астрофізика
|
Фізика
|
|||
4. Аерофізика та
космічні дослідження
|
Фізика
|
|||
X. Економіки
|
1. Економічна теорія
та історія економічної думки
|
Математика
|
||
2. Мікроекономіка та
макроекономіка
|
Математика
|
|||
3. Фінанси, грошовий
обіг і кредит
|
Математика
|
|||
XI. Хімії та біології
|
1. Загальна біологія
|
Біологія, хімія
(за вибором)
|
||
2. Біологія людини
|
Біологія, хімія
(за вибором)
|
|||
3. Зоологія, ботаніка
|
Біологія, хімія
(за вибором)
|
|||
4. Медицина
|
Біологія, хімія, фізика
(за вибором)
|
|||
5. Валеологія
|
Біологія, хімія (за вибором)
|
|||
6. Психологія
|
Біологія, історія України (за вибором)
|
|||
7. Хімія
|
Хімія
|
|||
ХІI. Екології та аграрних наук
|
1. Екологія
|
Біологія, хімія, українська мова (за вибором)
|
||
2. Охорона довкілля
та раціональне природокористування
|
Біологія, хімія, іноземна мова (за вибором)
|
|||
3. Агрономія
|
Біологія, хімія
(за вибором)
|
|||
4. Лісознавство
|
Біологія, математика
(за вибором)
|
|||
2. Допускається об’єднання секцій за спорідненими
розділами наук, якщо кількість заявлених в одній із секцій учасників – менше 5.
3. Програмою конкурсу
передбачено:
-
заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт;
-
оцінювання
навчальних досягнень учасників із базових дисциплін;
-
захист науково-дослідницьких робіт.
5. Учасники конкурсу
1.
У конкурсі беруть участь, як правило, учні 9-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів та учні, вихованці, слухачі (відповідного віку)
позашкільних, професійно-технічних, вищих І-ІІ рівня акредитації навчальних
закладів, які активно займаються науково-дослідницькою діяльністю.
У конкурсі, як виняток,
можуть брати участь учні 7-8 класів за умов виконання ними випробувань із
базових дисциплін за програмами 9 класу.
2.
У І етапі конкурсу в кожному науковому відділенні беруть участь команди із
навчальних закладів районів, міст області. Для закладів обласного
підпорядкування І етап конкурсу проводиться безпосередньо у закладі.
3. До місця проведення
конкурсу учасники прибувають організовано у супроводі керівника команди, що
призначається з числа керівників гуртків, секцій, вчителів, викладачів закладів
освіти, активних учасників підготовки учнів до конкурсу, які не є членами журі
або оргкомітету конкурсу.
На керівника команди
покладається відповідальність за життя та здоров’я членів команди.
4. Учасники конкурсу
повинні дотримуватись умов проведення та програми конкурсу, норм поведінки, правил техніки
безпеки та експлуатації обладнання і приладів, виконувати рішення оргкомітету і
журі.
У разі порушення цих вимог спільним рішенням
оргкомітету та журі учасники можуть бути усунуті від конкурсу та
дискваліфіковані.
До роботи журі та оргкомітетів не мають
права втручатися керівники команд, батьки учасників конкурсу або особи, що їх
заміняють.
6. Умови визначення результатів
конкурсу
Визначення
результатів І (районного, міського) та ІІ (обласного) етапів конкурсу
здійснюється за сумою балів, отриманих внаслідок виконання учасниками таких
розділів програми конкурсу:
1)
оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін,
яке передбачає виконання завдань за трьома рівнями складності (максимальна
кількість балів: 30);
2) заочне
оцінювання науково-дослідницьких робіт за такими критеріями:
№
|
Критерій
|
Макс.к-сть
балів
|
1.
|
Аргументованість вибору теми
дослідження, чіткість постановки проблеми, мети та завдань дослідження
|
2,5
|
3.
|
Вміння чітко і ясно
викладати свої думки, критично осмислювати використані джерела
|
5
|
2.
|
Самостійність, оригінальність
і доказовість суджень, наявність елементів наукової новизни
|
7,5
|
6.
|
Повнота у розкритті теми,
глибина аналізу літературних даних
|
5
|
4.
|
Обґрунтованість поданих
висновків, їх відповідність поставленим завданням на меті дослідження
|
2,5
|
5.
|
Відповідність вимогам
оформлення наукових робіт
|
2,5
|
Всього:
|
25
|
3)
захист науково-дослідницьких робіт, який проходить окремо
в кожній секції. Для захисту роботи автору надається до 10 хвилин, для
відповіді на запитання – до 3 хвилин. Під час захисту проводяться дебати
(обговорення проблемних аспектів робіт) у групах за певною тематикою
досліджень. Критерії, за якими оцінюється захист науково-дослідницьких робіт:
№
|
Критерій
|
Макс.к-сть балів
|
1.
|
Аргументованість
вибору теми дослідження
|
4,5
|
3.
|
Критичний аналіз досліджуваної
проблеми з виявленням особистого внеску учасника конкурсу в розв’язання
порушеної проблеми
|
13,5
|
2.
|
Чіткість і логічність,
послідовність і грамотність викладення
матеріалу
|
9
|
6.
|
Кваліфіковане ведення
дискусії (вичерпність відповідей і змістовність заданих запитань)
|
9
|
4.
|
Культура
мовлення, вільне володіння матеріалом
|
4,5
|
5.
|
Наявність і доцільність
додаткового матеріалу, що унаочнює основні результати дослідження
(мультимедійна презентація, схеми, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал
тощо)
|
4,5
|
Всього:
|
45
|
Максимальна
сума балів, яку може набрати учасник за участь у всіх розділах програми
конкурсу, становить 100 балів.
7. Визначення
переможців і нагородження учасників
1.
Конкурс має характер особистої першості. Переможці визначаються
в кожній секції за сумою балів, отриманих учасниками в усіх розділах програми конкурсу.
в кожній секції за сумою балів, отриманих учасниками в усіх розділах програми конкурсу.
Перше місце не визначається, якщо учасник набрав менше 85 балів.
Друге місце не визначається, якщо учасник набрав менше 80 балів.
Третє місце не визначається, якщо учасник набрав менше 75 балів.
2. При рівності сум балів декількох учасників місця
визначаються
з урахуванням підсумків захисту науково-дослідницьких робіт.
з урахуванням підсумків захисту науково-дослідницьких робіт.
3. Кількість призових місць (перших, других, третіх) місць становить не
більше 50 відсотків від загальної кількості учасників у кожній секції окремо
з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3.
з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3.
4.
Призери конкурсу нагороджуються дипломами I, II, III ступенів.
5. Результати проведення І (районного, міського) етапу
конкурсу затверджуються наказом відділу освіти районної
(міської) державної адміністрації, для закладів обласного підпорядкування –
наказом директора закладу.
6. Кращі роботи учасників конкурсу можуть бути відзначені
спеціальними дипломами, відзнаками та призами.
7. Переможці конкурсу (дипломи І,ІІ та ІІІ ступенів)
рекомендуються до участі в ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту
8. Окремі учні, які не вибороли призового місця, але їх
роботи відзначені членами журі теж
рекомендуються організаторами конкурсу до участі у ІІ (обласному) етапі.
9. Учні-слухачі Кіровоградської МАНУМ беруть участь
в ІІ (обласному) етапі поза районним, міським та шкільним етапом конкурсу.
в ІІ (обласному) етапі поза районним, міським та шкільним етапом конкурсу.
8. Журі конкурсу-захисту
Склад журі затверджується наказом відділу освіти районної,
міської державної адміністрації, директора закладу обласного підпорядкування та оголошується на відкритті конкурсу-захисту Склад журі
ІІ (обласного) етапу затверджується наказом департаменту освіти і науки
облдержадміністрації.
9.Фінансування конкурсу-захисту
Проведення конкурсу
фінансується за рахунок організаторів або інших залучених коштів.
Немає коментарів:
Дописати коментар