понеділок, 23 березня 2015 р.

Презентація досвіду вчителя математики Ремінної Тетяни Григорівни



Ремінна Тетяна Григорівна,
вчитель математики ЗШ І-Ш ступенів № 1 м. Гайворона. 
Голова районного методичного об’єднання вчителів математики, 
вчитель-методист, вчитель вищої категорії. 

У 2000 р. нагороджена Почесною грамотою Управління освіти Кіровоградської обласної державної  адміністрації за сумлінну творчу працю, високу результативність в роботі, а в 2009 р. – Грамотою Гайворонської районної державної адміністрації та районної ради за багаторічну сумлінну працю, досягнуті успіхи у навчанні та вихованні підростаючого покоління.

З 2008 року - заступник голови клубу творчо працюючих вчителів району „Математичний світ“, його ідейний натхненник.

Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і здатність міркувати.

Д. Пойа

Вчителька працює над проблемою: „Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики та в позакласній роботі“.

Її кредо: зробити все, щоб запалити вогник цікавості, пробудити інтерес до математики.

Людську доброту, толерантність, відданість справі, любов до математики, професіоналізм, високу працездатність запозичають у Тетяни Григорівни її учні.



Учителю, мій добрий, вірний друг…
Тетяна Григорівна Ремінна з дитинства мріяла стати вчителькою. Після закінчення десятирічки, вступила до Кіровоградського педагогічного інституту на фізико-математичний факультет. Трудову діяльність розпочала в своїй рідній загальноосвітній школі І-Ш ступенів № 1 м. Гайворона, де працює і нині. Тут, в школі зустріла свою долю – Сергія Федоровича, вчителя фізики, який став її чоловіком, колегою і порадником. І ось вже 30 років пліч-о-пліч завжди разом, завжди поруч.
Тетяна Григорівна дуже любить свою роботу. Уважно ставиться до кожного уроку, намагається його зробити неповторним, перетворивши на справжнє мистецтво. Вважає, що в світі немає місця для непривабливої математики. Тому її уроки дуже цікаві, нетрадиційні. А головний критерій успіху для неї – результативність уроку, сума знань, навичок, якими збагачуються учні. І школярі її не підводять. Щороку у Тетяни Григорівни є переможці районних олімпіад. Тетяна Григорівна є учителем, на якого завжди очікують діти, бо в ній поєдналось все: дивовижна ерудиція, невичерпна цілеспрямована енергія, душевна теплота й доброзичливість.
Натхнення, креативність, творчий пошук і постійне професійне зростання, а головне – відданість своїй справі і безмежна любов до дітей – ось визначальні  риси вчительки. За що й поважають її вчителі математики, тому й обрали Тетяну Григорівну Ремінну головою районного методичного об’єднання. Її потужний запас ентузіазму, енергії, вміння торкнутися найтоншої струни кожного вчителя дали їй можливість ввести в районне методичне об’єднання традиції, звичаї, внаслідок чого робота методоб’єднання стала цікавою та змістовною.
Наполегливою працею, творчим неспокоєм, щирістю душі здобула Тетяна Григорівна заслужену повагу колег.


Тетяна Григорівна неодноразовий учасник хмурівських методичних читань. 27-28 січня 2009 року Ремінна Т.Г. брала участь в обласній науково-практичній конференції, присвяченій пам’яті О.Хмури ( П’яті хмурівські методичні читання), де виступила з доповіддю „Різні підходи до організації науково-методичної роботи в аспекті компетентнісного підходу“.



Засвоєння знань і набування практичних навичок являє собою складну пізнавальну діяльність дітей під керівництвом учителя. Важливим стимулом цієї діяльності є пристрасне бажання вчитися оволодівати знаннями…
В.О. Сухомлинський
Учні Тетяни Григорівни є активними учасниками конкурсів „Золотий ключик“ та „Кенгуру“ і досягають високих та добрих результатів, що сприяє зміцненню та поглибленню знань з предмета. Так у 2010 р. брали участь у конкурсі „Кенгуру“ 15 учнів, у 2011 р. – 29 учнів, у 2012-2014 рр. – їх було вже понад 50.



Учні Ремінної Т.Г. є слухачами Гайворонської філії МАН і готують творчі роботи та реферати із запропонованих їм тем.
Кожного року вчителька має призерів районної олімпіади з математики.
Так Ткачук Катерина – на протязі 2-х років займала перше місце у районній олімпіаді з математики (7, 8 клас), була учасником обласної олімпіади  2008, 2009 р.р. Майданюк Юлія – призер обласної олімпіади з математики 2012 р. Сирота Олександр – призер 2013, 1014 рр.
                     
Для того щоб учні вчилися з захопленням,  Тетяна Григорівна добивається, щоб кожен урок мав щось нове і розкривав учням цінність матеріалу, що вивчається. Важливою в її роботі є позитивна установка на урок, мотивація діяльності учнів.
Для  досягнення належного успіху, втілює такі обов’язкові складові роботи:
·      Виявлення  реальних  інтересів  учнів, узгодження та  добір посильних для виконання завдань;
·      Пропонує учням на вибір різні види навчальних завдань і  форм роботи, заохочуючи самостійність у досягненні наміченого;
·      Надає  індивідуальну допомогу учням;
·      Навчає  дотримуватись певних алгоритмів роботи;
·      Заохочує до співпраці у груповій, колективній роботі, само організованості, взаємодопомоги, взаємоконтролю, толерантності стосунків, уміння обговорювати непорозуміння чи конфлікти і самостійно шукати шляхи їх подолання тощо.
·           Позитивні емоції дітей, що виникають у процесі навчання, відіграють величезну роль у вихованні бажання вчитися. Завдання вчителя полягає в тому, щоб постійно розвивати в дітей позитивне задоволення навчанням, щоб з цього почуття виник і утворився емоційний стан –стале бажання вчитися.

Математик-лірик

Як домогтися, щоб процес вивчення математики приносив дитині більше позитивних емоцій, сприяв формуванню у неї інтересу до цього предмету?
Для вирішення цієї проблеми Ремінна Т.Г. проводить нетрадиційні уроки  (казки, подорожі, лабіринти, конкурси), добирає цікаві запитання і приклади, щоб поступово і непомітно залучати кожного учня до процесу пізнання.
Важливу роль мають дидактичні ігри. Гра – творчість, гра – праця. У процесі гри в дитини виробляється звичка зосереджуватися, мислити самостійно, прагнути до знань. Навіть пасивні діти включаються в гру з великим бажанням, докладаючи всіх зусиль, щоб не підвести товаришів по грі. Момент гри на уроці робить процес навчання цікавим, забезпечує бадьорий робочий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. Трохи фантазії, гумору, переоформлення тематичних запитань, пристосування їх до гри – і урок стає „живим“, викликає більшу активність учнів.
Тетяна Григорівна має захоплення: гарно танцює, співає та любить віршувати, що використовує у своїй роботі.


Поетичні рядки від науки Математики

1.     Якщо вам не до вподоби
Додавати мої дроби
Ви підручник почитайте,
Приклади порозглядайте,
Вивчіть правила, як слід
Й буде вам смачний обід.
Сміливіш вперед іди
І смак прийде під час їди!
2.     Ви за літо підросли
І у п’ятий клас прийшли
Вам бажаю добре вчитись
І зі мною подружитись.
Працьовитим і старанним
Я завжди в пригоді стану,
Бо зі мною неодмінно
Вчитись будеш на «відмінно»!
 3. Щоб в житті перемагати
Щоб вершин значних сягати
Мене старанно вивчай
Україну прославляй!
          4. Математика – цариця
Неодмінно знадобиться
Тож вивчай її старанно
Будеш жити непогано!

Фізкультхвилинка № 1 на уроках математики в 5-6 класах.
(на мелодію хороводу «З Новим роком друзів ми вітаєм»)
1.     Хороводом ми відпочиваєм
І фізкультхвилинку починаєм.
Руки в боки всі мерщій узяли
Головою дружно похитали .
Руки в боки всі мерщій узяли
Головою дружно похитали .
2.     Швидко всі навшпиньки підведіться
І навколо себе поверніться
Вперед дружно руки простягайте
Пальці рук швиденько розминайте.
Вперед дружно руки простягайте
Пальці рук швиденько розминайте.
3.     Тулуб нахиляйте вправо, вліво
Щоб у вас нічого не боліло
Поклоніться до землі низенько
На місця сідайте всі тихенько,
За задачі беріться завзято
І тоді для всіх вас буде свято!

Фізкультхвилинка № 2 на уроках математики в 5-6 класах.

Щоб задачі розв’язати
На хвилинку треба встати
Руки в боки, підтягнулись,
Вліво, вправо повернулись,
Нахиляємось вперед,
Прогинаємось назад.
Руки в кулачки узяли
Свої пальці розім’яли.
Головою покрутили,
Скільки вистачить вам сили.
Пострибали, як зайчата,
Маршируєм, як солдати.
 Наче птах увись злітаєм,
потягнулись і – сідаєм.
У віконце подивіться
Небу, сонцю усміхніться,
І , радіючи життю,
За задачі всі беріться.

Тригонометричні частівки

Виконують два учні: «синус» і «косинус»
1. Ми веселі братики
    з країни математики
    вирішили ми ще раз
    нагадати вам про нас
2. Безтолковий це вопрос
    Хто з нас синус а хто кос.
    Тригонометрію вивчай
    Покладеш ти цьому край.
 3. У квадраті нас додали
     Й стало, як годиться
    І місцями нас міняли –
    Вийшла одиниця.
 Синус:
4. Підняли мене на братика –
    Вдала акробатика
    Цього ми не ждали –
    Тангенсом назвали.
Косинус:
5.Я над синусом завис
  Це маленький мій каприз
  І змінився тангенс
   Зразу на котангенс

Синус:
6. Я подвоїтись не встиг
    Враз мій брат сюди прибіг
    Довго не сварилися
    З двійкою змирилися.

Косинус:
7.Були кожен у квадраті
  Та відняли нас не кстаті
  Залишився сиротою
  Я із двійкою своєю.

Разом:  
8. Формул складено багато
    Є у них – і я, - і я (по черзі)
   Поєднала неспроста
   Нас тригонометрія.

9.Ці частівки заспівали,
  Щоб усім вам нагадать
  Вивчиш формули відмінно
  Теж захочеш заспівать.

  «Учителю, виховуй учня так, щоб згодом було в кого  вчитись…»
Б. Паскаль


Немає коментарів:

Дописати коментар