понеділок, 2 лютого 2015 р.

Аналіз роботи РМО у 2013-2014 н.р.



Аналіз роботи
районного методичного об’єднання вчителів фізики та астрономії
у 2013-2014 навчальному році

            У 2013-2014 навчальному році робота районного методичного об'єднання вчителів фізики була спрямована на реалізацію державної освітньої політики, визначеною Національною доктриною розвитку освіти, Державною програмою "Вчитель", Указами Президента України, постановами Уряду, чинним законодавством про освіту, районних програм в галузі "Освіта" та надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо стабілізації умов функціонування, оптимізації та розвитку установ освіти району, інформатизації навчально-виховного процесу.
            Аналіз діяльності методичного об'єднання засвідчує, що вчителі фізики, в цілому, забезпечують реалізацію єдиної державної політики в галузі освіти.
            Протягом 2013-2014 навчального року районне методичне об'єднання через мережу колективних, групових та індивідуальних форм методичної роботи продовжувало працювати над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації проблеми: "Розвиток творчої активності вчителів фізики, підвищення їх професіоналізму, компетенції, відповідальності за результатами своєї праці".
            У 2013-2014 навчальному році пройшли атестацію 3 вчителя фізики: підтверджено кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" – 2 вчителя, "спеціаліст першої категорії" – 1 вчитель.
           
Протягом 2013-2014 навчального року приділялася увага роботі з вчителями, які мають стаж роботи  до 3-х років. Це вчителі: Юрченко Ірина Юріївна (ЗШ І-ІІІ ст.  с. Хащувате), Маркітан Роман Юрійович (НВК"ЗНЗ-ДНЗ" с. Берестяги). Вони мали наставників з числа педагогів-предметників своїх закладів, які надавали стажистам допомогу в плануванні навчально-виховної та позакласної роботи, розробці поурочних планів, впроваджені досягнень прогресивного педагогічного досвіду, нових форм і методів навчання і виховання учнів тощо. Окрім цього, молоді вчителі отримували методичні консультації від учителів вищої категорії, вчителів-методистів ЗНЗ району та мали змогу ознайомились з роботою кращих місцевих учителів . Відвідували школу молодого вчителя, засідання якої проходили на базі навчальних закладів, у яких працюють досвідчені педагоги.
            У 2013-2014 навчальному році організація навчально-виховного процесу у ЗНЗ здійснювалась відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі Типових навчальних планів, за чинними програмами з фізики, затвердженими та рекомендованими МОН України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальний рік, з урахуванням методичних рекомендацій МОН України щодо викладання фізики у поточному навчальному році.
            У всіх закладах освіти в наявності зазначена вище необхідна нормативно-правова база з викладання предмета. Вчителі забезпечені програмами та підручниками на 100%. Навчальні програми з фізики повністю виконано за змістом, майже у всіх навчальних закладах і за кількістю годин.  Це свідчить про необхідність більш ретельного планування навчально – виховного процесу
            Протягом 2013-2014 навчального року проведено 3 семінари вчителів фізики:
-     «Інтеграційні аспекти викладання фізики», Заваллівська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів. Вчитель Полонець Л.О.;
-     «Активізація пізнавальної діяльності учнів», загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Чемерпіль. Вчителі Сидоренко Ю.П., Марчук Т.М.; 
-     «Організація узагальненого повторення наприкінці навчального року», НВК "Гайворонська гімназія – ЗШ І-ІІІ ст. №5". Вчитель Пилипишин О.І.
              Вивчався стан викладання фізики у загальноосвітніх школах І-ІІІ ст. с. Долинівка та смт Салькове. Відвідано уроки учителів Марчук О.А., Миршук О.Б., які мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої кваліфікаційної категорії». Учителі досконало володіють сучасними методами викладання фізики. Будь-який матеріал вміють доступно подати, враховуючи рівень розвитку кожного учня. Активно виступають на районних семінарах-практикумах. 
       Похвально, що цього року продовжена видавнича справа вчителів. Так статті вчителя фізики ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 м. Гайворона Янишиної В.М. друкувались в журналі "фізика в школах України" видавництва "Основа" ("Славетні імена", "Інформаційні технології на уроках фізики та астрономії").
       Активізувалася підготовка учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін  на обласному етапі із фізики та астрономії . Системно працюють у підготовці учнів до участі в олімпіадах вчителі загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів смт. Завалля Мацієвський Ю.С., с. Хащувате  Лопушанський М.О., с. Таужне Подуфала Н.П., НВК "Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №5" Пилипишин О.І.
         Протягом року РМО вчителів фізики та астрономії зосередило свою увагу на науково-методичному забезпечені навчально-виховного процесу, організаційно-методичному забезпеченні. Постійно проводилася пропаганда сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, нових технологій навчання учнів. Діяльність районного методичного об'єднання в 2013/2014 навчальному році була спрямована на розвиток творчої активності педагогів, підвищення їх професіоналізму, компетенції, відповідальності за результати своєї праці.
         Предметом дослідження для РМО вчителів фізики та астрономії є обдарованість учня і можливість її подальшого розвитку. РМО постійно координує та регулює роботу з обдарованими дітьми. У 2013 році в районному етапі переможцями стали Лопушанський Олексій (7 кл., ЗШ І-ІІІ ст. с. Хащувате, вчитель Лопушанський М.О.), Янакі Роман (8 кл. ЗШ І-ІІІ ст. с. Таужне, вчитель Подуфала Н.П.), Пашко Олексій (9 кл. НВК "Гайворонська гімназія – ЗШ І-ІІІ ст. №5", вчитель Пилипишин О.І.), Пересунчак Вікторія (10 кл., ЗШ  І-ІІІ ст.  №1 м. Гайворон, вчитель Ремінний С.Ф.), Храмалюк Вікторія (11 кл., ЗШ І-ІІІ ст. смт Завалля, вчитель Мацієвський Ю.С.). Команда району на обласному етапі складалася з 5 учнів. Вчителі: Подуфала Н.П., Пилипишин О.І., Лопушанський М.О. Ремінний С.Ф., Мацієвський Ю.С.
         Янакі Роман, учень 8 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. посів ІІІ місце. Результати виступу команди в обласному етапі свідчать про недостатню роботу з учнями, які беруть участь в олімпіадах. Мають місце перевантаження учнів, які беруть участь у декількох предметних олімпіадах.
         Позитивні зрушення спостерігаються в організації роботи в МАН. Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України проводиться відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.08.1998 р. № 305 з метою виявлення, підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до наукових досліджень та створення умов для самореалізації творчої особистості в сучасному суспільстві.
         І (районний) етап (січень 2014 року) проведено на базі НВК "Гайворонська гімназія – ЗШ І-ІІІ ст. №5". В секції "фізика" було представлено роботи 12 учнів.
         На обласний конкурс у відділенні "фізика" було надано роботи: Храмалюк Вікторії – ЗШ І-ІІІ ст. смт Завалля (вчитель Мацієвський Ю.С.), Недзи Анатолія, Телюк Юрія, Чебан Олександр – ЗШ №2 м. Гайворон(вчитель Янишина В.М.). Переможцем стала Храмалюк Вікторія, її тема "Перспективи використання альтернативних джерел електроенергії в Україні. Дослідження ГЕС на малих річках України".  
РМО вчителів фізики  нараховує 25 вчителів. З них:
     Спеціаліст - 3,
     спеціаліст  ІІ категорії - 5
     спеціаліст І категорії - 7
     спеціаліст вищої категорії - 10.
Опорні  школи; загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів с. Солгутове, смт. Завалля, с. Хащувате, НВК "Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №5".
Розподіл кращих кабінетів фізики району:
- загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів №1 м. Гайворон (вчитель Ремінний С.Ф.),
- загальноосвітня  школі І-ІІІ ст. с. Чемерпіль (вчитель Сидоренко Ю.П.),
- НВК "Гайворонська  гімназія-загальноосвітня школа №5" (вчитель Пилипишин О.І.).
Вчителі фізики підвищують свій науково-теоретичний  та методичний рівень на курсах, шляхом самоосвіти, участю в колективних та групових формах методичної роботи в районі.
У      2012-2013 н. р. в структуру методичної роботи входили:
- Районне методичне об"єднання;
- Майстер-клас "Методика розв'язування олімпіадних задач", керівник вчитель фізики, «спеціаліст вищої категорії» НВК " Гайворонська гімназія-загальноосвітня школа №5" вчитель Пилипишин О.І.;
- Майстер-клас "Формування почуття успіху під час вивчення фізики", керівник    вчитель фізики, «спеціаліст вищої категорії»   загальосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Хащувате;
На засіданнях РМО розглядались  актуальні питання:
-                          Особливості викладання фізики  за новими програмами і підручниками.
-                          Робота з новими Державними стандартами.
-                          Організація позакласної роботи з фізики.
-                           Робота з обдарованими дітьми.
-                          Інноваційні технології у розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.
-                          Опрацювання матеріалів для проведення ДПА у випускних класах.
-                          Формування творчої особистості на основі використання ІКТ навчання.
-                          Сучасні та традиційні шляхи підвищення ефективності уроку.
         Під час роботи РМО вчителі обмінюються досвідом з питань впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, досвідом по підвищенню якості навчало-виховного процесу на основі використання інтерактивних методів, проводяться творчі звіти вчителів, заслуховуються звіти вчителів з питань самоосвіти, про курсову перепідготовку.
   В листопаді 2013 року методист РМК Філіпчук М.Д. та члени РМО учителів фізики: Лопушанський М.О., Пилипишин О.І., Ремінний С.Ф., Мацієвський Ю.С. взяли участь у роботі міжрегіонального семінару-практикуму вчителів фізики Гайворонського, Голованівського, Ульянівського, Вільшанського районів з проблеми «Інноваційна модель навчального процесу, що включає дослідницьку діяльність у шкільному курсі фізики та створення умов для їх проведення». Ця зустріч відбулася за сприяння Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського. Під час роботи  обговорювалися шляхи розвитку та підвищення професійної майстерності учителя, активізації творчого потенціалу учня, учасники ділилися найбільш ефективними шляхами й засобами вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів та підготовки їх до самостійного життя. Відбувся обмін досвідом з виготовлення саморобних приладів, проведення практичних та лабораторних робіт.
         Вчителі організовують роботу учнів у Всеукраїнському фізичному конкурсі "Левеня".
         Динаміка росту:
2010 – 56 учнів;    2011 – 65 учнів;     2012 -  210 учнів; 2013 – 237 учнів, 2014 – 305.
  Однак аналіз учасників свідчить про значний потенціал учнів, які ще не задіяні в конкурсі. В окремих школах відносний показник учасників конкурсу знаходиться на низькому рівні: ЗШ І-ІІІ ст. № 1 м. Гайворон, ЗШ І-ІІІ ст. № 2 м. Гайворон, ЗШ І-ІІІ ст. № 3 м. Гайворон, ЗШ І-ІІІ ст. с. Бандурове.
       Є ряд шкіл, учні яких взагалі не беруть участь у Всеукраїнському фізичному конкурсі "Левеня": : ЗШ І-ІІ ст. с. Котовка,  ЗШ І-ІІ ст. с. Мощене, ЗШ І-ІІ ст. с. Тополі, Завалівська школа-інтернат І-ІІІ ст., ЗШ І-ІІІ ст. с. Вікнена, ЗШ І-ІІІ ст. с. Казавчин, ЗШ І-ІІІ ст. с.Червоне. Учителям зазначених шкіл необхідно звернути увагу на активізацію роз’яснювальної роботи серед учнів.
         Питаннями   подальшого   вирішення   роботи   з   обдарованими   учнями повинні стати:
-         пошук і підбір педагогів, які працюватимуть в режимі обдарованого
учня;
-         раціональний розподіл годин індивідуальної роботи;
-         розширення мережі факультативних занять та курсів за вибором;
-         розробка та впровадження ефективних моделей і технологій роботи
з обдарованими учнями;
-         популяризація кращого досвіду роботи педагогів та закладів освіти
щодо організації роботи з обдарованими учнями.
         Аналізуючи роботу РМО вчителів фізики та астрономії, можна зробити висновок про те, що його робота позитивно впливає на підвищення рівня професійної майстерності педагогів та забезпечує поступове впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій.
         Проте, в діяльності РМО ще мають місце недоліки та є ряд не вирішених проблем. В силу об'єктивних причин, РМО не домоглося високоякісного змісту роботи щодо вивчення, апробації та впровадження в практику роботи навчальних закладів перспективного педагогічного досвіду, наукових ідей, широкої та якісної експериментальної та науково-дослідницької діяльності та її науково-методичного забезпечення, негативно на результати діяльності впливає відсутність виділення годин варіативної складової навчального плану на вивчення фізики та астрономії.
  Проаналізувавши роботу РМО учителів фізики, можна узагальнити такі проблеми:
-         недостатній рівень науково-методичного забезпечення з предметів;
-         в недостатній мірі використовуються ІКТ під час викладання предмету;
-         малоефективна робота з обдарованими учнями.
         Виходячи з цього, основними напрямами діяльності РМО вчителів фізики та астрономії в новому навчальному році мають стати:
-         здійснення постійного моніторингу показників роботи педагогічних працівників для вивчення динаміки змін, вчасного коригування та   прийняття рішень щодо підвищення фахової майстерності та професійної компетенції;
-         вивчення, узагальнення та впровадження в практику роботи ППД
педагогів району;
-         сприяння науково-дослідницькій та експериментальній роботі
педагогів та учнів;
-         активізація діяльності педагогічних працівників закладів освіти у
забезпеченні змісту роботи з обдарованими учнями, подальшій
демократизації  проведення конкурсів, турнірів, олімпіад;
-         робота комплексної системи методичних заходів для учителів у
міжкурсовий період, вивчення її результативності та оптимальності;
-         підтримувати творчі зв’язки , продовжити обмін досвідом  роботи з РМО інших районів (в тому числі за допомогою інтернет-ресурсу)
-         Активізувати роботу учителів та учнів у різних обласних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах.

Немає коментарів:

Дописати коментар